Skip to main content Skip to home page
Newsletter Abbonarsi alla newsletter.

*Lavurar cun models en meds d’instrucziun

Tranter niz per la didactica dal rom e resalvas da la scienza spezialisada

dal n. 2025 | 1 al tema «Intertestualità, intermedialità e literacy»

Rico Cathomas, Andrin Büchler

Ins parta dal fatg ch’ils meds d’instrucziun giogan ina rolla decisiva en la definiziun da l’object d’emprender, il rom (da scola). Els servan dentant er a concepir e diriger didacticamain l’instrucziun e porschan a las persunas d’instrucziun ed a las persunas ch’emprendan en il cas ideal ina basa effizienta d’instruir e d’emprender. Lur realisaziun è guidada da supposiziuns (funcziunalas) resp. concepziunali-saziuns da meds d’instrucziun efficazis che vegnan savens simplifitgads, structurads e visualisads sco models didactics (dal rom). En connex cun la nova seria da meds d’instrucziun rumantschs Mediomatix, èn vegnids sviluppads (vinavant) e duvrads ils onns 2016 fin 2024 ils «quadrants da qualitad» ed il «curtin da lingua» sco models didactics dal rom. L’artitgel preschenta ils models e documentescha da maniera prototipica l’implementaziun da «la planta da las spezias da pleds» sco model parzial dal curtin da lingua. Il curtin da lingua e la planta da las spezias da pleds vegnan a la fin discutads a moda critica or da la pers-pectiva da la scienza spezialisada ed evaluads en vista a lur niz per la didactica dal rom era per autras linguas.

Leggere l'articolo in PDF * Questo testo è una traduzione in retoromancio dell'articolo originale pubblicato nel 3/2024 (IT)

Export RefWorks/Endnote
https://doi.org/10.58098/lffl/2025/1/874
in alto